Brief uit Noord-Korea: Help ons! - TWR

In het diepste geheim luisteren dagelijks duizenden christenen in Noord-Korea naar de radio-uitzendingen van TWR. Vaak met oordopjes in, zodat niemand het geluid kan horen. Elke vorm van religie behalve de verafgoding van de leider is namelijk ten strengste verboden in dit gesloten land. Op bezit van de Bijbel staat zelfs de doodstraf!

Het is daarom heel bijzonder dat we onlangs een reactie kregen van een Noord-Koreaanse luisteraar. De brief werd de grens over gesmokkeld. De hoopvolle woorden raken ons bij TWR diep en we delen ze graag met u:

“De ondergrondse Noord-Koreaanse gelovigen worden geraakt door de Bijbelstudies, de preken en de aanbiddingsliederen, en door de liefdevolle benadering. Ze hunkeren naar Gods Woord en groeien in geloof door de radio-programma’s.”

De liefdevolle boodschap in de uitzendingen is zo anders dan wat veel Noord-Koreanen gewend zijn. Het regime waar ze onder lijden is zwaar en uitzichtloos. Maar de radiogolven komen de grens over en brengen hoop en licht:

“De ontvangst is elke dag anders. Maar doorgaans zijn de christelijke zenders goed te ontvangen. Het kost tijd om in het geheim erachter te komen hoe de ontvangst bij christenen elders in het land is. Ik ben de programmamakers heel dankbaar. Zij zijn onze vrienden in het geloof en een wapen tegen de slechte machten.”

Radioprogramma’s

De radioprogramma’s voor Noord-Korea worden gemaakt in een studio in Zuid-Korea. Totaal worden er twaalf verschillende programma’s uitgezonden vanaf een krachtig zendstation op Guam.

De programma’s zijn o.a.:

  • Bijbellezing – In dit programma van 15 minuten lang wordt er voorgelezen uit een Bijbel in eenvoudig Noord-Koreaans.
  • School van gebed – Dit programma leert de luisteraars hoe te bidden en geeft ook voorbeelden van gebeden.
  • ’Laten we ergens over praten’ – Dit programma„ is speciaal gemaakt voor jong-gelovigen en ongelovigen. De presentatrice bespreekt een thema uit het leven van „alle dag‟. Vervolgens wordt er een link gelegd met een Bijbelverhaal.
  • Seminary on the Air –  Een driejarige theologische opleiding voor huiskerkleiders.
  • Hoop voor vrouwen –  Een programma dat vrouwen steunt en hoop geeft.
  • Vertel het aan de kinderen – Kerkleiders leren in dit programma hoe ze op overtuigende wijze Bijbels onderwijs kunnen geven aan kinderen.
  • De Bijbeltrein – Een speciaal kinderprogramma
  • Dienst op zondag – Uitzending van een kerkdienst met o.a. een preek, gebed en muziek.
  • Bible school Basics – Heldere bijbelstudies op eenvoudige wijze het christelijk geloof uitleggen
  • Truth in a Testtube – Dit programma biedt een Bijbelse kijk op het ontstaan van de aarde en de mens.

Nieuw radioprogramma

Het is duidelijk dat de radio-uitzendingen enorm veel betekenen voor christenen in Noord-Korea. Maar er is meer nodig: Onze collega’s in Zuid-Korea staan in de startblokken om een radioprogramma te lanceren, gericht op Noord-Koreanen die nog geen christen zijn. Het nieuwe programma brengt op een laagdrempelige manier de vreugdevolle boodschap van het Evangelie. Ook moet het de vooroordelen die veel Noord-Koreanen tegen het christelijk geloof hebben, wegnemen.

Helpt u mee om meer Noord-Koreanen te bereiken met de liefdevolle boodschap van het Evangelie?

  • De kosten van 10 minuten uitzending bedragen € 55,-
  • De kosten van het uitzenden van een hele aflevering bedragen € 165,-

Bid alstublieft ook voor dit belangrijke werk.

Wilt u ook helpen? Steun dit project

De wereldwijde verspreiding van het Evangelie door TWR wordt volledig gefinancierd met giften. Uw donatie is dan ook zeer welkom!

Steun dit project

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Laptop