Geef kinderen en jongeren toegang tot het Evangelie - TWR

Wist u dat de islam in Turkije steeds sterker wordt opgedrongen aan tieners? Dat kinderen in Oekraïne worstelen met vragen over de oorlog? En dat veel Roma-kinderen opgroeien in diepe armoede, vaak geïsoleerd van de rest van de bevolking? TWR wil kinderen en jongeren bereiken met de boodschap van Hoop. Daarom maken we programma’s die aansluiten bij hun belevingswereld.

Dat dit een uitdagende taak is, blijkt wel uit het getuigenis van Elif (schuilnaam). Zij is presentator van Jong in Turkije:

‘Het is verboden om te evangeliseren onder tieners jonger dan achttien jaar. Dat komt heel nauw. Ik mag niet zeggen: “Jezus is de enige Weg”, maar wel: “De Bijbel zegt dat Jezus de enige Weg is.”’

De situatie in Oekraïne vraagt om een geheel eigen aanpak. De focus van het programma 900 seconden ligt nu vooral op hoe kinderen de oorlog ervaren en hoe ze moed kunnen krijgen vanuit de Bijbel. Presentator Anna en basisschoolleerling Yaroslav beantwoorden vragen die luisteraars hierover hebben. Roma-kinderen leven weer in een heel andere situatie. Voor hen wordt een programma vol muziek ontwikkeld, omdat we weten dat zij vaak muzikaal zijn aangelegd.

TWR maakt onder andere de volgende programma’s voor kinderen en jongeren:

  • Turkije – Jong in Turkije
    De islam wordt steeds sterker opgedrongen, maar tieners willen zelf hun weg vinden. De presentatoren van Jong in Turkije proberen naast de luisteraars te gaan staan.

‘Nadat ik een tijdlang naar het programma heb geluisterd, accepteerde ik Christus. Ik heb geleerd dat echte verandering alleen kan plaatsvinden als we met God wandelen. Ik bid voor mijn familie – bidden jullie alsjeblieft met me mee?’
Een luisteraar van Jong in Turkije

  • Arabische wereld – De Kindertrein en Ala’s Dagboek
    In de afleveringen van De Kindertrein wordt gesproken over Jezus’ liefde en de redding die Hij brengt. Ook leren de kinderen christelijke kinderliedjes, die speciaal voor De Kindertrein zijn gemaakt!
    Voor jongeren zenden we het programma Ala’s Dagboek uit. De boodschap dat God persoonlijk betrokken is op hun leven en dat Jezus klaarstaat om vergeving en hoop te geven, is voor veel luisteraars levensveranderend.

‘Ik ben geen christen, maar dankzij de bemoedigende woorden voelde ik me na de pandemie weer tot leven komen. Bovenal is mijn interesse in Jezus Christus gewekt. Ik wil vaker luisteren om meer over Hem, en over Zijn liefde voor ons, te horen.’
Een luisteraar van Ala’s Dagboek

(TikTok-filmpje Ala’s Dagboek)

 

 

 

 

 

  • Oekraïne – 900 seconden
    Het programma 900 seconden focust momenteel vooral op hoe kinderen de oorlog ervaren en hoe ze moed kunnen krijgen vanuit de Bijbel.
  • Roma
    Christelijke kinderliedjes en Bijbelse animatievideo’s zijn een cruciaal hulpmiddel om Roma-kinderen te bereiken. We verspreiden deze filmpjes onder andere via YouTube; voor veel Roma het belangrijkste socialemediakanaal.
  • Oezbekistan – Christelijke Jongeren
    In het programma Christelijke Jongeren geven we vanuit Bijbels perspectief antwoord op belangrijke levensvragen.

 

Jezus zei: ‘Laat de kinderen tot mij komen en verhinder hen niet.’ (Lucas 18:16)

Met uw steun en bijdrage helpt u TWR gehoor te geven aan deze oproep! Geef kinderen en jongeren toegang tot het Evangelie.

  • € 11 – U maakt 1 minuut uitzending mogelijk.
  • € 65 – U maakt de nazorg voor 4 uitzendingen mogelijk
  • € 165 – U maakt een uitzending van 15 minuten mogelijk

Iedere donatie is van waarde. Stort uw gift op IBAN NL75 INGB 0000 7723 42 o.v.v. Jeugdprogramma. Of geef direct online via het geefblok op deze pagina.

Wilt u ook helpen? Steun dit project

De wereldwijde verspreiding van het Evangelie door TWR wordt volledig gefinancierd met giften. Uw donatie is dan ook zeer welkom!

Steun dit project

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Laptop