Inzet digitale media bij verspreiding Evangelie - TWR

Een wereld zonder sociale media en internet kunnen we ons nauwelijks meer voorstellen. Natuurlijk, soms doet de wifi het even niet of hebben we geen bereik, maar dat zijn de uitzonderingen. In het dagelijks leven is het digitale gebeuren niet meer weg te denken. Dat geldt ook in veel landen waar TWR actief is. En dus maakt TWR naast onder andere radio wereldwijd steeds vaker gebruik van digitale media bij het laten klinken van het Evangelie.

In Centraal-Azië, India, Afrika en noem maar op neemt het gebruik van internet snel toe. TWR beweegt daarin mee en zoekt steeds naar de beste manier om mensen in hun eigen situatie te bereiken. Het gaat niet om het middel, maar om de boodschap. Die staat onverminderd centraal: we willen mensen vertellen over Jezus Christus, de bron van hoop en leven. TWR richt zich op mensen die nog niets over Hem weten, maar wil ook christenen die het moeilijk hebben een hart onder de riem steken en hen door de programma’s versterken in het geloof.

Prijzige databundel

Om die boodschap over te brengen maakt TWR gebruik van radio en andere media. Net waar de mensen het meest naar luisteren. In Nigeria bijvoorbeeld volgen luisteraars de digitale programma’s vaak maar gedeeltelijk, omdat de prijzige databundels soms halverwege het programma al op zijn. Daarom blijft radio hier een belangrijk middel om mensen te bereiken met het Evangelie, zeker zolang het internet niet beter betaalbaar en beschikbaar is. Dat geldt ook voor de afgelegen gebieden. Waar de wegen al lang opgehouden zijn, komt TWR via de radio gewoon bij mensen thuis. Ook degenen die nooit hebben leren lezen, kunnen op deze manier toch over Jezus horen.

In India zijn de verschillen tussen mensen op het platteland of in de stad groot. In de uitgestrekte plattelandsgebieden luisteren mensen graag naar de radio, maar jonge, opgeleide mensen in de steden doen veel meer op internet. Voor hen heeft TWR een digitaal platform ontwikkeld over veel voorkomende onderwerpen als depressiviteit en relatieproblemen.  Het team moet daarbij goed nadenken wat ze wel en niet plaatst, omdat het publiek belijden van geloof in India niet zonder risico’s is. Door voorzichtig te werk te gaan, voorkomt men dat de overheid de programma’s blokkeert.

Tijden en middelen veranderen. Maar in alle situaties blijft het Evangelie van Christus een houvast dat hoop en redding biedt aan mensen. TWR blijft die boodschap uitzenden in de wereld, via radio én digitale media.

Missie & Media Magazine

TWR Digitaal is het thema van ons nieuw Missie & Media Magazine. Download het magazine hier of vraag hem gratis aan via het contactformulier of bel 0342-478432 tijdens kantooruren.

 


 

Helpt u mee het Evangelie ook via digitale media te laten klinken?

Stort uw gift op: IBAN NL75 INGB 0000 7723 42 o.v.v. TWR Digitaal. Of geef direct online via het ‘geefblok’ hieronder.

Wilt u ook helpen? Steun dit project

De wereldwijde verspreiding van het Evangelie door TWR wordt volledig gefinancierd met giften. Uw donatie is dan ook zeer welkom!

Steun dit project

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Laptop